Page content

Moe? Futloos? Groentesap, energie opkikker!

Voel je je moe, futloos en kan je lichaam wel een energie opkikker gebruiken? Maak dan groentesap! Groentesap geeft je energie, is lekker, makkelijk te maken en goed voor je gezondheid. Het geeft je lichaam een vitamine- en mineralen stoot en zit vol goede voedingsstoffen.

Groentesap kun je maken in een speciale sapmachine zoals een slowjuicer of in de blender. Wanneer je het in de sapmachine maakt, krijg je geconcentreerder sap doordat je meer groente erin verwerkt. De vitamines en mineralen krijg je binnen, de vezels niet. Wanneer je het sap in de blender maakt, krijg je ook de vezels binnen. groene smoothieAls je geen sapmachine hebt en het in de blender maakt maar een hekel hebt aan de vezels, kun je het sap door een zeefzak gooien (ik doe dat ook met het sap dat ik in de slowjuicer maakt want ik heb echt zó’n hekel aan stukjes in mijn groentensap). Voordeeltje van de blender is dat het sap sneller klaar is, dus voor de momenten dat je wel een gezond sapje wilt maar net even minder tijd hebt om het klaar te maken. Voordeel van de slowjuicer is weer dat je het sap langer kunt bewaren.

Wanneer je net start met het maken van groentesap, kun je misschien wel wat aanmoediging gebruiken zodat je weet met welke groente het ook nog een lekker sapje wordt. Daarom staan hieronder wat tips.

1. Start met een basis voor je groentesap

Een basis bestaat uit groente met een hoog percentage water zoals romaine sla, bleekselderij of komkommer. Voeg in de blender desgewenst water toe, bij de sapmachine is dit niet nodig.groentesap Bleekselderij, romaine sla en komkommer geven ook een goede smaak aan je groentensap.

2. Voeg bladgroenten toe

Neem bijvoorbeeld spinazie of een koolsoort.

3. Voeg wat kruiden toe.

Voeg een handje peterselie, koriander of basilicum toe. Ze zijn een fantastisch hulpmiddel om te ontgiften.peterselie

4. Voeg wat vitaliteit toe

Voeg een beetje gember toe.  Gember bevat antioxidanten die je lichaam helpen te beschermen tegen hart- en vaatziekte en kanker. gemberVerder zitten er in gember ook allerlei vitamines, mineralen en eiwitten.

5. Voeg citroen of limoen toe!

Citroen is rijk aan vitamine C, wat je immuunsysteem een boost geeft, helpt je lichaam te bevrijden van gifstoffen en is alkalisch, en dat is ook weer goed voor je lichaam.

6. Bonus!

appel peerVoeg een appel of een peer toe om het zoeter te maken!

 

Geniet met volle teugen!!!!

PS. Deel dit artikel met je netwerk zodat zij ook kunnen profiteren van dit artikel. Klik op één van de social media knoppen om het te delen.

Heb jij ook een favoriet groentesap? Voeg het toe in het commentaarveld en inspireer anderen met jouw recept!

Comment Section

0 reacties op “Moe? Futloos? Groentesap, energie opkikker!

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: