Page content

In 30 dagen naar je nieuwe succesgewoonte!

Wil jij iets goeds toevoegen aan je eetpatroon? Of iets minder goeds weglaten? Iets dat je al heel lang wilt veranderen maar waar je maar niet aan toekomt? Bedenk jouw doel voor een nieuwe succes gewoonte en doe het 30 dagen achter elkaar. Iedere dag. Dat is genoeg om iets aan te leren of af te leren. En om te ervaren of iets wel of niet bij je past.

Zelf ben ik al wat jaren bezig gezonde dingen aan mijn eetpatroon toe te voegen (en minder goede dingen weg te laten!) en ik heb gemerkt dat het voor mij het best werkt als ik de dingen één voor één verander. Pas iets nieuws ga doen als het vorige helemaal in mijn systeem zit. Dan is het een gewoonte geworden en ben ik wel weer toe aan iets nieuws. succesgewoonteEerder heb ik wel eens een lijst gemaakt van alles dat ik wilde veranderen en ben toen van alles tegelijkertijd gaan doen maar daar werd ik helemaal gek van en uiteindelijk hield ik niks vol. En als je tegen jezelf zegt dat je iets maar 30 dagen hoeft te doen, lijkt het ook niet voor eeuwig. Dan is de berg niet zo hoog dat je er uiteindelijk nooit aan begint. Een maand is uiteindelijk maar een maand. En na de maand laat je iets vallen als het niet voor je werkt, maak je de gewoonte permanent of je kijkt nog een maand of het nou wel of niet wat voor je is.

Zo ben ik begonnen met het eruit gooien van allerlei vlees, toen ging ik heerlijke fruitsappen maken, daarna kwam het water/citroen ontbijt sap, toen het groenten sap, daarna de kefir, de zelfgemaakte noten koeken, etc……… En ondertussen zijn het allemaal succes gewoonten geworden waar ik helemaal blij van word. En af en toe, als ik gewoon echt even geen zin heb, sla ik eens een dagje over…  Maar wel weet ik: ik wil niet anders meer. En als ik de dingen niet één voor één veranderd had, was ik nooit zo ver gekomen.succesgewoonte

Hier komt mijn uitdaging aan jou…

Voor de komende 30 dagen spreek je met jezelf af dat je gaat oefenen met één nieuwe succes gewoonte waarvan je weet dat die een verschil gaat maken in je leven.

Het kan van alles zijn, zoals…

  •  Het drinken van één groene smoothie per dag.
  • Het weglaten van iets dat echt niet goed voor je is.
  • Het toevoegen van goede vetten (zie Eet je slank met ...).
  • Het eten van een salade per dag.
  • Meer water drinken.
  • Na 20.00 uur niet meer eten.succesgewoonte
  • Snoep vervangen door een gezond tussendoortje

En ik beloof je één ding.
Na 30 dagen is het zoveel gemakkelijker geworden om het experiment te verlengen met nog eens 30 dagen, en nog eens… totdat het “voor altijd” wordt.

Als jij ervoor wilt gaan, deel dan je nieuwe succes gewoonte in het commentaar veld hieronder.

Door de afspraak die je met jezelf maakt te delen, wordt deze sterker en het maakt het gemakkelijker om je gewoonte erin te houden. Én je inspireert anderen om hun eigen afspraak voor hun eigen succes te maken.

PS. Deel dit artikel met je netwerk zodat zij ook kunnen profiteren van dit artikel. Klik op één van de social media knoppen om het te delen.

Comment Section

0 reacties op “In 30 dagen naar je nieuwe succesgewoonte!

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: